Sign in | الجمعة 19 أفريل 2024 | جمعه, 31 فروردین 1403

راهنمای جامع ثبت نام دانشجویان جدید الورود

چهار شنبه, 07 مهر 1400 ساعت 11:03:00

نوشته شده توسط : مدیر
تصویر
راهنمای جامع ثبت نام دانشجویان جدید الورود

نتایج انتخاب رشته داوطلبان کنکور ۱۴۰۰ در دانشگاه آزاد اسلامی به‌تازگی اعلام شده است و پذیرفته‌شدگان می‌توانند برای ثبت‌نام به سایت آموزشیار که متعلق به دانشگاه است مراجعه کنند. 

مشاهده نتایج ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی چگونه است؟

حال داوطلبان می‌توانند نتایج دوره‌های کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته روی سامانه http://azmoon.org مشاهده کنند. پس از ورود به سایت اعلام نتایج دانشگاه آزاد اسلامی با توجه به مقطع انتخابی یکی از گزینه‌ها باید انتخاب شود. داوطلبان پس از انتخاب مقطع ثبت‌نامی وارد صفحه اعلام نتایج می‌شوند. هر داوطلب با ثبت شماره شناسنامه، کد ملی و سال تولد خود می‌تواند از نتیجه ثبت‌نام خود مطلع شود.

زمان و نحوه ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان اصلی و ذخیره

همان‌طور که عنوان شد حال بیش از ۳۰۰ هزار داوطلب پذیرفته‌شده در دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از امروز با مراجعه به سامانه آموزشیار به آدرس http://edu.iau.ac.ir و مطابق جدول زمانی اعلام شده، نسبت به ثبت‌نام خود به‌صورت مجازی اقدام کنند.

با عنایت به اینکه ثبت‌نام از پذیرفته‌شدگان به‌صورت مجازی صورت می‌پذیرد لذا همه پذیرفته‌شدگان اصلی لازم است از ساعت ۱۰ صبح روز سه‌شنبه ۶ مهرماه لغایت ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۰ مهرماه سال ۱۴۰۰ جهت ثبت‌نام از طریق سامانه آموزشیار اقدام کنند.

اعلام شدگان ذخیره لازم است تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۰ مهرماه سال ۱۴۰۰، به سایت مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه مراجعه و آمادگی خود را برای ثبت‌نام اعلام کنند.

عدم مراجعه پذیرفته‌شدگان اصلی و ذخیره در بازه زمانی مقرر به‌منزله انصراف از ثبت‌نام تلقی شده و هیچ‌گونه اعتراضی پذیرفته نخواهد شد.

برای ثبت‌نام چه کارهایی باید انجام داد؟

از آنجایی که پذیرش برای برخی رشته‌ها برای دو نیمسال تحصیلی اعلام شده است بعضی از پذیرفته‌شدگان این رشته‌ها با توجه به ظرفیت و تقدم نمره از مهرماه یا بهمن‌ماه سال جاری مشغول به تحصیل خواهند شد.

پرونده پذیرفته‌شدگان علمی آزمون سال ۱۴۰۰ برای احراز صلاحیت‌های عمومی تحت بررسی است و نتیجه آن متعاقباً از طرف دفتر گزینش صلاحیت‌های عمومی سازمان مرکزی به اطلاع واحدهای دانشگاهی خواهد رسید.

دانشجویان غیر مشمول وظیفه عمومی که به‌منظور انتقال، تغییر رشته و یا تغییر مقطع در آزمون مجدد شرکت کرده‌اند و پذیرفته‌شده‌اند، باید ضمن مراجعه به واحد اولیه و ارائه کارنامه اینترنتی قبولی درخواست تسویه حساب کرده و پس از پرداخت هزینه‌های مربوط مدارک تحصیلی خود را دریافت و جهت ثبت‌نام به واحد مقصد مراجعه کنند.

دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی با تکمیل فرم مربوطه، متعهد می‌شوند پس از گذراندن دروس علوم پایه، به هر واحدی که دانشگاه با توجه به امکانات خود از نظر آموزشی و بیمارستانی برای ادامه تحصیل آنان تعیین و اعلام می‌نماید، منتقل شده و ادامه تحصیل دهند و حق هیچ‌گونه اعتراضی در این مورد نداشته باشند.

با توجه به اعلام اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، مجوز ثبت‌نام اتباع خارجی مقیم متعاقب انجام تشریفات قانونی و بررسی صلاحیت‌های اقامتی اتباع مزبور و اعلام رسمی آن توسط آن اداره خواهد بود و تا قبل از آن پذیرش این افراد به‌صورت موقت است.

مدارک مورد نیاز ثبت‌نام

مدارکی که لازم است مطابق دستورالعمل اعلام شده از طریق شبکه پستی ارسال شود به شرح زیر است:

اصل دیپلم کامل یا اصل گواهی قبولی پایان تحصیلات نظام قدیم متوسطه، اصل گواهی اتمام دوره پیش‌دانشگاهی یا اصل دیپلم کامل یا اصل گواهی قبولی پایان تحصیلات نظام جدید ۳ همراه تصویر آن‌ها.

چنانچه پذیرفته‌شده اصل مدرک تحصیلی خود را در اختیار نداشته باشد ولی تصویر آن یا گواهی معتبر پایان دوره را ارائه کند، باید متعهد گردد اصل مدرک را قبل از پایان نیمسال اول به دانشگاه تحویل دهد.

تصویر همه صفحات شناسنامه.

تصویر کارت ملی (پشت و رو).

شش قطعه عکس ۳ در ۴ که مشخصات پذیرفته‌شده در پشت آن‌ها نوشته شده باشد. (برای مشمولین ۱۲ قطعه)

اصل نامه تأییدیه معافیت تحصیلی دریافتی از پلیس+ ۱۰ و یا تصویر مدرک مشخص‌کننده وضعیت وظیفه عمومی پذیرفته‌شدگان مرد.

فارغ‌التحصیلان خرداد سال ۹۵ و قبل از آن با کد پیگیری صادر شده و کارنامه قبولی دانشگاه به ادارات آموزش و پرورش محل فارغ‌التحصیلی خود مراجعه کنند.

تکمیل همه فرم‌های ثبت‌نام و فرم‌های مربوط به تعهدات و سایر فرم‌هایی که در سامانه آموزشیار قرار گرفته است.

مشمولان دیپلمه‌ای که با استفاده از تعهدات خدمتی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی از خدمت دوره ضرورت معاف هستند و معافیت آنان پس از انجام تعهد مقرر صادر می‌شود باید موافقت‌نامه رسمی از وزارتخانه یا سازمان متبوع (چنانچه لطمه‌ای به انجام تعهدات وارد نشود) را ارائه دهند.

افرادی که به‌عنوان سرباز معلم مشغول خدمت وظیفه عمومی هستند برای ثبت‌نام لازم است با مجوز وظیفه عمومی از خدمت ترخیص شوند.

شاغلین نیروهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران بایستی گواهی موافقت و معرفی سازمان مربوطه را ارائه کنند.

پذیرفته‌شدگانی که در فرم ثبت‌نام اینترنتی شرکت در آزمون، خود را مشمول ماده واحده مصوب مجلس شورای اسلامی موضوع استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران دانسته‌اند، باید هنگام ثبت‌نام فرم مربوط به تعهدنامه استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران را تکمیل و به واحد یا مرکز دانشگاهی ارائه دهند. بدیهی است چنانچه در هر زمان از ثبت‌نام و یا حین تحصیل، عدم احراز شرایط این قبیل از دانشجویان در استفاده از سهمیه مذکور به اثبات برسد، دانشگاه از ادامه تحصیل آنان ممانعت به عمل خواهد آورد و در این صورت حق اعتراض نخواهند داشت.

فرمهای ثبت نام که باید توسط داوطلب تکمیل و امضا شود و سپس در سامانه آموزشیار بارگذاری گردد این فرمها از آدرسهای زیر قابل دریافت است.
1.مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام پذیرفته شدگان جدید سال 1400 در مقطع دکتری تخصصی
2.مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام پذیرفته شدگان جدید سال 1400 در مقطع دکتری حرفه ای
3.مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام پذیرفته شدگان جدید سال 1400 در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته
4.مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام پذیرفته شدگان جدید سال 1400 در مقطع کارشناسی پیوسته و کاردانی ناپیوسته
5.مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام پذیرفته شدگان جدید سال 1400 در مقطع کارشناسی ناپیوسته
6.مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام پذیرفته شدگان جدید سال 1400 در مقطع کاردانی پیوسته

چک لیست نهایی مدارک لازم جهت ثبت نام پذیرفته شدگان ورودی جدید

میزان هزینه خدمات آموزشی و حق بیمه دانشجویی

شهریه پذیرفته‌شدگان آزمون از دو بخش شهریه پایه (ثابت) و متغیر تشکیل شده که در هر نیمسال تحصیلی از دانشجویان دریافت می‌شود.

علاوه بر دو مورد فوق‌الذکر دانشجویان فقط در بدو ورود به دانشگاه و در نیمسال اول باید مبلغ ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار ریال برای پذیرفته‌شدگان مقاطع کارشناسی و دکتری حرفه‌ای و مبلغ یک میلیون و ۹۵۰ هزار ریال برای پذیرفته‌شدگان مقطع کاردانی ناپیوسته به‌عنوان هزینه خدمات آموزشی در سامانه آموزشیار پرداخت کنند.

همه پذیرفته‌شدگان آزمون که قصد ثبت‌نام دارند باید مبلغ ۶۵ هزار ریال حق بیمه دانشجویی را در سامانه آموزشیار پرداخت کنند.

شروع کلاس‌ها از چه زمانی است؟

خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اخیر توانسته در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی روزبه‌روز پیشرفت و برنامه منحصربه‌فردی برای اشتغال دانشجویان طراحی کند به همین دلیل بسیاری از جوانان کشور برای ادامه تحصیل این دانشگاه را انتخاب می‌کنند.

شروع کلاس‌های درس هر واحد یا مرکز دانشگاهی با توجه به امکانات آموزشی در مهرماه یا بهمن‌ماه سال جاری و زمان تشکیل کلاس در صبح یا عصر یا هر دو وقت خواهد بود.

چه تسهیلاتی برای پرداخت شهریه در نظر گرفته شده است؟

صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به‌منظور رفع دغدغه دانشجویان و خانواده‌های آنها برای تأمین شهریه نسبت به ایجاد زمینه‌های پرداخت شهریه به صورت اقساطی از طریق انعقاد تفاهم‌نامه با بانک‌های عامل جهت اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه و ارزان قیمت و کمک هزینه شهریه دانشجویان اقدام کرده است.

دانشجویان جدیدالورود و حتی پذیرفته شدگان سنوات گذشته مطابق تفاهم نامه‌های منعقده با ۲ بانک می‌توانند برای

مقطع کاردانی تا سقف ۵ میلیون تومان،

کارشناسی تا سقف ۹ میلیون تومان،

کارشناسی ارشد تا سقف ۱۵ میلیون تومان،

دکتری تخصصی و حرفه‌ای تا سقف ۴۰ میلیون تومان 

از این وام‌ها بهره برداری کنند.

به منظور ترویج و احیای سنت قرض الحسنه و با توجه به لزوم ایجاد بستر مناسب برای حمایت‌های مالی از دانشجویان و خانواده‌های آنها نسبت به تعامل و انعقاد تفاهم نامه با ۲ بانک دیگر اقدام شده که مطابق این تفاهم نامه‌ها دانشجویان می‌توانند از انواع تسهیلات بر اساس مقاطع تحصیلی تا سقف تعیین شده بهره مند شوند.

در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ دانشجویان در مقطع

کاردانی تا سقف ۲ و نیم میلیون تومان،

کارشناسی تا سقف ۷ و نیم میلیون تومان،

کارشناسی ارشد تا سقف ۱۰ میلیون تومان و دکتری تا سقف ۲۰ میلیون تومان

می‌توانند از این تسهیلات برحسب نیاز استفاده کنند.

نودانشجویان مقاطع مختلف دانشگاه آزاد اسلامی می‌توانند از انواع وام‌های قرض الحسنه شهریه کوتاه مدت میان‌مدت و بلندمدت از محل منابع داخلی صندوق رفاه و مراکز آموزشی دانشگاه آزاد، وام‌های بلند مدت قرض الحسنه شهریه وزارتین علوم و بهداشت استفاده کنند.

تمامی فرایندهای مربوط به اخذ تسهیلات بانکی به صورت غیرحضوری در بستر وب از طریق سامانه آموزشیار به نشانی اینترنتی www.edu.iau.ac.ir دانشگاه و سامانه ساجد به آدرس www.sajed.iau.ir انجام می‌شود. ویژگی‌های بارز و اصلی تسهیلات بانکی امکان دریافت در سراسر کشور و حتی در محل سکونت دانشجویان و همچنین استفاده توأمان از انواع تسهیلات است.

همچنین در خصوص وام‌های اعطایی از منابع تخصیصی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم برای مقاطع مختلف در صورتی که اعتبارات لازم در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی قرار گیرد، پرداخت برای مقاطع مقطع

کاردانی و کارشناسی تا سقف یک میلیون تومان،

کارشناسی ارشد سقف ۲ و نیم میلیون تومان،

دکتری تا سقف ۵ میلیون تومان

تسهیلات قرض الحسنه به دانشجویان دانشگاه آزاد برای چندین ترم متوالی امکان‌پذیر است.