Sign in | الجمعة 19 أفريل 2024 | جمعه, 31 فروردین 1403

چگونگی استفاده از تسهیلات مالی دانشگاه آزاد اسلامی از سوی داوطلبان بدون آزمون

پنج شنبه, 23 مرداد 1399 ساعت 13:08:34

نوشته شده توسط : مدیر

دانشجویانی که به صورت بدون آزمون در دانشگاه آزاد اسلامی پذیرش می‌شوند می‌توانند از تسهیلات مالی دانشگاه که به سایر دانشجویان اختصاص می‌یابد استفاده کنند.

تصویر
چگونگی استفاده از تسهیلات مالی دانشگاه آزاد اسلامی از سوی داوطلبان بدون آزمون

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ثبت نام دوره‌های بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی از روز ۵ مردادماه آغاز شد و تا روز دوم شهریورماه از طریق سایت azmoon.ir صورت می‌گیرد.

داوطلبانی که در این دوره دوره ثبت نام می‌کنند براساس سوابق تحصیلی دیپلم، پیش دانشگاهی یا کاردانی پذیرفته می‌شوند. کسانیکه موفق به پذیرش در دانشگاه آزاد اسلامی می‌شوند می‌توانند از تسهیلات مالی برای ادامه تحصیل استفاده کنند.

قرض‌الحسنه‌های دانشجویی

قرض الحسنه ها از نظر مدت زمـانی بـه سـه دسـته کوتـاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم می‌شوند.  قرض الحسنه کوتاه مدت حـداکثر ۶ مـاه، قـرض الحسـنه میان مدت حداکثر ۱۲ ماه، قرض الحسنه بلند مدت حـداکثر ۶۰ ماه است. قرض الحسنه هـای کوتـاه مـدت و میـان مـدت در زمـان تحصیل دانشجو تسویه می‌شوند.

وام‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت

وام‌ها به صورت کوتاه مدت و ۳ تا ۶ ماهه بدون بهره است و تا پایان هر ترم تحصیلی تسویه حساب می‌شود.  وام کوتاه مدت شهریه فاقد کارمزد است.

وام‌های میان مدت به دانشجویانی تعلق می‌گیرد کـه بـرای باز پرداخت نیاز به مهلت بیشتری دارند و از محـل اعتبـارات شُعب صندوق رفاه و بیمه دانشجویان واحدها طبق ضـوابط و مقررات مربوط در اختیار دانشجو گذاشته می‌شود و در زمـان تحصیل دانشجو تسویه می‌شود.

وام‌های بلند مدت دو منبع داخلی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارد. این نوع تسهیلات در اختیار دانشجویانی قرار می‌گیرد که در حین تحصیل قادر به تأمین و پرداخت شهریه و اقسـاط قرضالحسنه خود نیستند.

انوع قرض‌الحسنه

 کمک هزینه اجاره بابت تأمین بخشی از هزینه تحصیلی برای مدت یک بار در طول تحصیل قابل پرداخت است. کمک هزینه تحصیلی بابت تأمین بخشی از اجاره مسکن دانشجویان در طول مدت تحصیل پرداخت می‌شود. در طـول سال یک بار و صرفاً جهـت مسـکن دانشـجویان غیـر بـومی است  با باز پرداخت ۱۲ ماهه.

کمک هزینه ازدواج از محل منابع صندوق رفاه و بیمه دانشجویان به دانشجویانی تعلق می‌گیرد کـه در زمـان دانشجویی متأهل شده باشند. یک بار در طول تحصیل و جهت ازدواج اول پرداخت می‌شود. دانشجویان حـداکثر یـک سـال پس از تاریخ عقد نامه فرصت دریافت وام مذکور را دارند.

وام ضروری صرفاً برای عمـل جراحـی، بستری در بیمارستان، هزینه دارو بیماریهای خاص و زایمـان است.